- Nå er optimismen tilbake i offshorenæringen, og HyCom står fortsatt sterkt, sier daglig leder Åshild Østerbø.
Bedre tider betyr økt aktivitet i alle ledd. Det er flere om beinet, og nye konkurrenter som ser mulighetene i markedet. Dette skremmer ikke oss i HyCom. Vi har selvtillit og tro på de tjenestene vi leverer, har den kvalitet som kunden krever og ikke minst til fornuftig pris.
Marginene i bransjer hvor HyCom opererer er små, og da blir pålitelighet viktig. Nedetid for produksjon og tjenester er tapte penger. Derfor tilbyr HyCom service hele døgnet, hver eneste dag. Kunden får trygghet for at de bruker en aktør som går hundre prosent inn for jobben, og som er der når det trengs.
Når det gjelder hydraulikkfaget skal kunden vite at HyCom har den nødvendige kompetansen til enhver tid. Alle ansatte har sertifiseringer og kurs som dekker bedriftens behov.
Engasjement og service er et nøkkelord hos HyCom. Det gjøres ingen forskjell på om kundens som trenger hjelp er liten eller stor. Vi har selvsagt noen kunder som er større enn andre. F.eks. prosjekt på plattformer, i fiskerinæringen, på cruisebåter. Vi jobber lokalt og World Wide, sier Østerbø.
Re-sertifisering av trykksatt utstyr, eks. akkumulatorer og kompensatorer er et viktig segment der HyCom besitter spesialkompetanse. Slikt utstyr finnes over alt, og med dette følger et strengt regelverk, ikke minst rundt sikkerhet. Ved å bruke HyCom til overhaling og re-sertifisering, får du en trygg samarbeidspartner med lang erfaring på dette området.
HyCom i fremtiden
I HyCom ser en ingen grunn til å senke skuldrene selv om det ser lysere ut enn på lenge. Vi fortsetter å øke kompetanse og servicenivå i alle ledd. HyCom ble i 2018 Service Partner for Bosch Rexroth og vi stiller nå sterkt på reparasjon og overhaling av deres produkter.
- Vi gleder oss og er spent på hva 2019 har å tilby, sier Åshild Østerbø.
Kilde: Teknisk Ukeblad- https://hycom.storynews.no/